U heeft de deuren (half) gesloten en staat te trappelen om weer ‘normaal’ te kunnen werken. U wilt straks een bliksemstart maken dus zorg ervoor dat u goed voorbereid bent! Met de volgende voorbeeldproducten kan niemand u missen!

Maar wat is het juiste moment? Op het juiste moment kunt u klanten werven. Welk middel zet u in? Onze denkbeeldige klant Ferry helpt ons daarbij! Ferry legt de reis af vanaf het moment dat hij thuis zit tot aan het moment dat hij bij u in de winkel afrekent!

Dit voorbeeld verhaal is gebaseerd op Ferry die de reis aflegt vanaf zijn bank thuis naar de witgoedwinkel waar hij een nieuwe tv aanschaft en thuis óók nog een tv meubel online besteld!

1. Drukwerk bij de voordeur

Brievenbus post

Het is zondag middag en Ferry ligt lekker op de bank naar de wekelijkse Eredivisiewedstrijden te kijken. Maar dan hoort hij ineens iets door de brievenbus gaan. Het is altijd een moment van nieuwsgierigheid. Wat zal er nu door de brievenbus geslipt zijn? Een pakket van alle aanbiedingen in de supermarkten? Of heeft een lokaal restaurant een folder vol met leuke acties? Nee hoor, deze keer is het uw onderneming die de aandacht van Ferry ontvangt met een spetterende folder! Hij houdt in zijn gedachten om na het avondeten eventjes in de folder te gaan kijken.

Het is zondagavond en Ferry kijkt zoals verwacht in de folder van het witgoed bedrijf. Hij krijgt bij het zien van die geweldige aanbiedingen een onderbuikgevoel dat zijn huidige Samsung tv aan vervanging toe is. Hij wil graag een afspraak maken om de winkel te bezoeken en ziet op de folder dat dat kan op de website van het witgoed bedrijf. Hij bezoekt de website en maakt een afspraak voor komende dinsdag.

2.  Buitenreclame

Meubel winkel actie
Bedrijfsvlag

Het is dinsdag en over een uur heeft Ferry een afspraak in het witgoed bedrijf voor een nieuwe tv. Eenmaal in de auto staat hij staat hij in de file en ziet hij een enorm reclamebord met daarop; ‘trendy meubels gratis thuisbezorgd en tot wel 60% korting!’. Ferry denkt even na en beseft dan dat hij best een nieuwe tv meubelkast kan gebruiken voor zijn nieuwe tv.

Eenmaal dichtbij het witgoed bedrijf ziet hij al snel een enorme vlag hangen van het bedrijf. Hij parkeert de auto en ziet al snel vloerstickers die de looproute aangeven.

3. Drukwerk voor uw zaak

Handen ontsmetten

Naast de opvallende vlag van het bedrijf, ziet Ferry ook een banner die aangeeft waar de ingang is. Daar staat een medewerker te wachten en die spreek Ferry aan; ‘Bent u ferry? Wat leuk dat u er bent! Hier kunt u uw handen ontsmetten’. Eenmaal binnen staat er een stoepbord met ‘welkom terug!’.

4. Drukwerk voor in uw zaak

Naambadge

Wat Ferry vooral een fijn gevoel geeft is dat elke medewerker een mondkapje draagt. Hiernaast draagt iedereen ook een t-shirt met hun logo erop en zelfs iedereen heeft een naambadge met hun logo er op! Ferry loopt door de winkel en herkent zijn tv al snel door de wobbler die de aanbieding weergeeft die hij zocht!

5. Drukwerk voor de kassa

Visitekaartje Druk-Store

Ferry heeft zijn nieuwe tv uitgekozen en staat bij de kassa om af te rekenen. Tussen de kassamedewerker en Ferry zit een baliescherm. Terwijl de kassamedewerker Ferry zijn gegevens noteert, zit Ferry maar wat om zich heen te kijken. Hij ziet een baliedisplay met visitekaartjes ernaast. ”Zal ik het inpakken?” vraagt de kassaman. ”Nee hoor, bedankt” zegt Ferry. Waarop de kassamedewerker vervolgens de doos verpakt met eigen bedrukte inpakpapier en de papieren-sticker weer terug legt.

Eenmaal thuis zoekt Ferry nog even snel de meubelzaak waarvan hij de reclame zag op de buitenbord. Hij besteld hier een passend meubel kast voor bij zijn tv. En dit allemaal in één dag!