Online of offline reclame… Het blijft beide belangrijk in de promotiewereld. De ene keer is het nuttiger voor uw project dat er online campagnes worden gemaakt, of de andere keer zijn reclame folders toch beter. Wanneer gebruikt u welke? De drukkerij uit Amersfoort helpt je op weg!

Huidige reclame tegen ouderwetse

Internet en het bereik van digitale kanalen hebben de afgelopen jaren een gigantische stap genomen. Iedereen heeft een computer en/of een laptop en iedereen kan zijn handen niet van hun mobiele telefoons en tablet afhouden. Als ondernemer kunt u er gewoon niet meer omheen. U moet wel een site hebben en tegenwoordig hoor u ook meer en meer over e-mailmarketing en online advertenties. Maar wat doet u dan met je offline reclame; is die vorm ouderwets en gaat die wereld weg? Kunnen uw brochures, flyers, krantenadvertenties, reclameborden, spandoeken en allemaal weg? Is online reclame dé nieuwe, moderne standaard?

Natuurlijk wilt u reclame maken voor uw bedrijf. Stel uzelf daarom eerst de vraag: waarom maakt u reclame en wanneer is die reclame succesvol voor u? U verstuurt niet zomaar mailtjes of folders, dat doet u met een reden. U wilt bezoekers bereiken en in beweging brengen. Én om uw klanten te bereiken, moet u weten waar u klanten zijn. Klinkt logisch, maar waar zitten uw klanten? Die zitten overal. Ze lopen buiten op straat, ze zijn thuis of op het werk, ze zijn mobiel én ze zitten achter de computer. U ontkomt er dus niet aan om zelf én offline én online zichtbaar te zijn. Het is geen kwestie van kiezen tussen virtueel en fysiek reclame maken, u zult uw aandacht moeten verdelen.

Hoe zit het nou met Offline en Online print werk?

Wanneer kiest u nou offline print werk en wanneer voor online? Dat hangt echt af van het bedrijf/persoon zelf en wat voor budget hij wilt uitgeven. Hiernaast is de doelgroep ook nog belangrijk, want u gaat minder snel de jongeren een brief sturen, omdat zij makkelijker te bereiken zijn op social media. De afgelopen jaren zijn een hoop bladen overgestapt naar online. Is dat terecht?

Voordelen van online zijn:

  • makkelijk deelbaar
  • directe conversie naar je webshop
  • Beter meetbaar

Voordelen van papier:

  • Over het algemeen hebben de lezers meer geduld
  • Een echt magazine is overzichtelijker
  • niet meer afhankelijk van internet

Verkrijg nu prijs en advies van jouw offline reclame!

Wat is nou de beste mogelijkheid volgens ons?

Zonder een doelgroep kunt u net zo goed niet beginnen aan reclame, want dan gaat u de mist in. Als eerste bepaalt u de doelgroep, zodat u kan kijken hoe u de doelgroep het beste kan bereiken. Waar kan u hen bereiken? Welk tijdstip en wat zijn de interesses? Hoe zet u hen over tot een bepaalde actie? En er zijn nog vele aspecten waar u rekening mee moet houden, maar zonder de doelgroep kan dit niet beantwoord worden. Maar wat is nou de beste mogelijkheid? Elke mogelijkheid heeft dezelfde waarde, maar het ligt puur aan uw doelgroep. Waar is uw doelgroep het meest beïnvloedbaar door? Wanneer u dat weet, weet u zelf het antwoord wat de beste reclamemogelijkheid is.