Online of offline reclame… Het blijft beide belangrijk in de promotiewereld. De ene keer is het nuttiger voor jouw project dat er online campagnes worden gemaakt, of de andere keer zijn reclame folders toch beter. Wanneer gebruik je nou welke? De drukkerij uit Amersfoort helpt je op weg!

Huidige reclame tegen ouderwetse

Internet en het bereik van digitale kanalen hebben de afgelopen jaren een gigantische stap genomen. Iedereen heeft een computer en/of een laptop en iedereen kan zijn handen niet van hun mobiele telefoons en tablet afhouden. Als ondernemer kun je er gewoon niet meer omheen. Je moet wel een site hebben en tegenwoordig hoor je ook meer en meer over e-mailmarketing en online advertenties. Maar wat doe je dan met je offline reclame; is die vorm ouderwets en gaat die wereld weg? Kunnen je brochures, flyers, krantenadvertenties, reclameborden, spandoeken en  allemaal weg? Is online reclame dé nieuwe, moderne standaard?

Natuurlijk  wil je reclame maken voor je bedrijf. Stel jezelf daarom eerst de vraag: waarom maak je reclame en wanneer is die reclame succesvol voor jou? Je verstuurt niet zomaar mailtjes of folders, dat doe je met een reden. Je wilt bezoekers bereiken en in beweging brengen. Én om je klanten te bereiken, moet je weten waar je klanten zijn. Klinkt logisch, maar waar zitten je klanten? Die zitten overal. Ze lopen buiten op straat, ze zijn thuis of op het werk, ze zijn mobiel én ze zitten achter de computer. Je ontkomt er dus niet aan om zelf én offline én online zichtbaar te zijn. Het is geen kwestie van kiezen tussen virtueel en fysiek reclame maken, je zult je aandacht moeten verdelen.

Hoe zit het nou met Offline en Online print werk?

Wanneer kies je nou offline print werk en wanneer voor online? Dat hangt echt af van het bedrijf/persoon zelf en wat voor budget hij wilt uitgeven. Hiernaast is de doelgroep ook nog belangrijk, want je gaat minder snel de jongeren een brief sturen terwijl zij makkelijk te bereiken zijn op social media. De afgelopen jaren zijn een hoop bladen overgestapt naar online. Is dat terecht?

Voordelen van online zijn:

  • makkelijk deelbaar
  • directe conversie naar je webshop
  • Beter meetbaar

Voordelen van papier:

  • Over het algemeen hebben de lezers meer geduld
  • Een echt magazine is overzichtelijker
  • niet meer afhankelijk van internet

Verkrijg nu prijs en advies van jouw offline reclame!

Wat is nou de beste mogelijkheid volgens ons?

Zonder een doelgroep kan je net zo goed niet beginnen aan reclame, want dan ga je de mist in.  Als eerste bepaal je de doelgroep, zodat je kan kijken hoe je die het beste kan bereiken. Waar kan je hen bereiken? Welk tijdstip en wat zijn de interesses? Hoe zet je hen over tot een bepaalde actie? En er zijn nog vele aspecten waar je rekening mee moet houden, maar zonder de doelgroep kan dit niet beantwoord worden. Maar wat is nou de beste mogelijkheid? Elke mogelijkheid heeft dezelfde waarde, maar het ligt puur aan je doelgroep. Waar is jouw doelgroep het meest beïnvloedbaar door? Wanneer je dat weet, weet je zelf het antwoord wat de beste reclamemogelijkheid is.