De terrassen zijn weer open! Nu is het tijd om de aandacht naar u toe te trekken. De drankjes bij de buren zijn net zo koud en de prijzen zijn wellicht vergelijkbaar. Hoe trekt u dan alsnog de klanten naar uw onderneming toe? Druk-Store geeft u een aantal tips!

Presenteer uw menu

Laat uw menukaarten niet alleen zien aan gasten die op uw terras zitten, maar presenteer ze ook aan voorbijgangers! Denk hierbij aan een presentatiebord aan het begin van uw terras, of een levensgrote menukaart! Laat uw drukwerk hiervoor bestendig zijn tegen water of vochtschade, zodat u het makkelijk kan schoonmaken

Trek de aandacht!

Trek de aandacht met bijzondere activiteiten! De voorbijgangers raken sneller geïnteresseerd in uw terras door een live optreden, een pubquiz of een barbeque. Hiernaast zorgt het voor een prettige sfeer voor uw gasten.   

Live band

Houd uw gasten blij

Voorbijgangers gaan liever naar een terras waar de gasten het gezellig hebben, dan naar een terras waar gasten niet tevreden zijn. Vaak gaan mensen ook eerder naar een terras waar al mensen zitten dan een terras waar nog geen mensen zitten. 

Massa is kassa

Wij mensen vertrouwen snel op andere onbekende mensen. Zo kiezen klanten eerder voor een vol terras dan een leeg terras. Net kuddedieren eigenlijk! Zit uw terras nog niet helemaal vol? Verdeel uw klanten over het terras, zodat het meer lijkt!

Geen plek? Geen probleem! 

Het kan voorkomen dat uw terras vol zit en dat er nog gasten bij willen zitten. Geef bijvoorbeeld een menu to go mee, zodat zij onder de indruk raken van uw aanbod! Of plaats een afhaalbar, waar zij alsnog uw eten kunnen afhalen.

 

Take away stoepbord

Neem het voortouw

Niet iedereen is gedreven in het uitkiezen of uitpikken van een vrije plek op het terras. Zo kan het gebeuren dat de klant doorloopt bij het niet zien van een vrije plek, terwijl die er wel is! Daarom is het zonde als u dit soort klanten misloopt. Zorg voor een vrolijke medewerker die klaar staat voor deze klanten en gelijk het voortouw neemt!

 

Laat uw personeel zien

Een vaak gemiste kans is het onzichtbare personeel. Zorg ervoor dat uw gastheer- of vrouw present staat om uw gasten verder te begeleiden. Vergeet ook niet uw personeel professioneel aan te kleden in uw huisstijl. Op koudere dagen is het fijn om buiten fijne vesten of jacks aan te hebben, terwijl het op warme dagen juist fijn kan zijn om buiten te staan met een lekkere t-shirt of polo van uw onderneming.

Personeel van restaurant

Maak duidelijk hoe reserveren werkt!

Moeten uw gasten ter plekke reserveren of kan het ook via uw website? Breng de boodschap luid en duidelijk over! Zorg voor een gemakkelijke reservering zodat u geen klanten misloopt! Met een reclamebord kunt u aangeven wat uw gast moet doen om een keertje langs te komen.

Laat uw bedrijf ook buiten het terras zien

Maak uw onderneming bekend in de buurt met bijvoorbeeld een vlaggenmast waardoor uw restaurant in het zicht komt vanaf 100 meter. Ook kunt u denken aan stoepborden die van veraf te zien zijn. Met bezorg- scooters, auto’s of fietsen creëert u ook naamsbekendheid! Denk bijvoorbeeld aan autobelettering!

Uw bedrijf op social media

Social media is niet meer weg te denken. Wanneer mensen niet bekend zijn met uw restaurant zijn zij eerder geneigd om uit te gaan van uw social media profiel. Denk hierbij aan posts van uw vrolijke personeel, uw binneninrichting of foto’s van uw eten! Wat ook steeds belangrijker wordt zijn online reviews. Lokaal weet iedereen u te vinden, maar met online reviews heeft u meer kans bij nieuwe klanten die verder uit de buurt komen! Ook kunt u de sales een enorme boost geven met acties op social media.

Customer reviews photo

Weerbestendig

U heeft het zelf meegemaakt in de maand april. Van sneeuw en regen naar de zomerse zon! Natuurlijk gaan de meeste mensen het terras op bij het schijnen van de zon, maar dat betekent niet dat er geen mensen komen bij minder weer! Denk aan uw eigen bedrukte parasols die de regen en zon tegen houden. Of heaters die uw gasten lekker kunnen opwarmen!

Parasol voor tegen de zon op terras aan de zee

Niet iedereen is hetzelfde

Met welk doel komen uw klanten naar uw terras? Bij het drinken van een kop koffie heeft u een klein tafeltje nodig. Bij een borrel past misschien beter een hoge tafel of willen de klanten uitgebreid brunchen aan een gezellige tafel? Kijk naar de opbouw van uw terras, want u moet het uzelf ook gemakkelijk maken!

 

Hygiëne

Iedereen is natuurlijk erg hygiënisch bezig sinds de komst van corona. Maar voor dit tijdperk was het ook niet erg uitnodigend om plaats te nemen aan een smerige tafel. Het is niet fijn voor de klanten wanneer de tafel nog moet worden afgeruimd waar zij bij zitten.  Geef uw klanten een veilig gevoel, dus zorg dat bijvoorbeeld uw personeel voorzien is van eigen bedrukte mondkapjes, desinfectiezuilen en/of preventieschermen.

 

Het effect van sierlijk eten

Dit gaat om een stukje gezien willen worden. Denk aan Loetjes biefstuk. Het gaat niet alleen om de overheerlijke biefstuk, maar ook om de uitstraling en de lekkere jus. Vaak is het gevolg van sierlijk eten een automatische (gratis) promotie op social media voor uw onderneming! Jeugdigen delen het sierlijke eten graag op hun online tijdlijn. 

 

Comfort

Een terras heeft een aantal factoren waarop hij of zij beoordeeld kan worden. De kwaliteit van de zitgelegenheden is een onderdeel daar van! De gasten komen sneller terug wanneer u naast het lekkere eten & drinken óók nog super lekkere stoelen, tafels en banken heeft!

 

Met deze tips van Druk-Store kunt u een optimaal terras aanbieden!

 

Druk-Store horeca

Druk-Store staat voor u klaar wanneer het gaat om bedrukking en promotiewerk voor uw horecazaak!